Powered By Blogger

marți, 9 noiembrie 2010

Educatie

Un concept din ce in ce mai perimat sau necesita alta abordare astfel incat sa se potriveasca vremurilor din ce in ce mai informative? Inclin sa merg pe a doua varianta pentru ca acesti copii ai timpului de azi nu mai pot fi tinuti in banci si chiar daca am face aplicatii practice acestea s-ar rezuma la simple schite din partea lor. Elevii de azi nu mai sunt profunzi pentru ca nu li se ofera sansa profunzimilor, a scufundarii in tainele stiintelor altfel concepute care sa-l faca sa ia decizii corecte cu viata lor. Lipsa unui fundament stabil generat de protectia familiei iese foarte mult in evidenta printr-o mare instabilitate emotionala iar daca profesorii nu tin cont de aceste aspecte actul educational este lipstit de finalitate.
Fondul problemei este insa altul caci ceea ce se cauta sa se educe este societatea de azi cand de fapt ar trebui sa vorbim de societatea de maine aflata in continua schimbare de unde deducem o greseala de abordare. Deasemeni un alt element de care ar trebui sa se tina seama este crearea de atitudini -cognitive, afective,comportamentale- fata de studiu astfel incat elevul sa capete incredere in fortele proprii. Schimbarile de paradigma devin o necesitate insa lipsa banilor din sistem contribuie la accentuarea crizei, pe de-o parte profesorii - foarte multi dintre ei cu experienta invechita, cei tineri lipsiti de cerintele societatii, iar pe de alta parte elevii -confuzi, delasatori, emancipati, fara o baza solida asupra realitatii.
Concluzionand se poate spune ca in acesti 20 de ani s-a dorit imbolnavirea societatii prin promovarea non-valorilor si sub-culturii. E ca un "efect de sera" in care cei care dispun de masti de oxigen se mai pot salva.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu